Már a motor megvásárlása előtt felvettem a kapcsolatot Dirk Bende németországi műhelyével. Bende úr hivatalos szakértője a II. világháborús német motoroknak, a világ minden pontjáról küldik műhelyébe a régi repülőgépmotorokat javításra, felújításra. Saját Hirth motorom nagyjavításához ezért bizalommal támaszkodunk Dirk Bende tanácsaira és az általa rendelkezésünkre bocsátott nagyjavítással kapcsolatos technológiai információkra. Bende úr azt javasolta, hogy mielőtt a nagyjavításba érdemileg belekezdenénk, vigyük el műhelyébe a motor főalkatrészeit, hogy egy inspekció során megállapítsa, érdemes-e foglalkozni a gondolattal. Ez főkén a motor főtengelyére vonatkozik, mert ha a Hirth szerelhető főtengely sérült vagy helytelenül van összerakva, akkor annak a nagyjavítása horribilis összegekbe kerül.

Az vizsgálatok jó eredménnyel végződtek: a főtengely ütése 0 mm (a főcsapágyat kellett korrózió miatt cserélni), a vezérműtengely, a hengerek és hengerfejek is kiváló állapotban vannak!